Forum Norsk Volvoklubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Går ikke på tomgang

2 posters

Go down

Går ikke på tomgang Empty Går ikke på tomgang

Poste  Admin 17.01.08 11:24

Lars Helgeland

Avansert medlem

Norway
687 Innlegg
Posted - 02/12/2007 : 11:28:37
--------------------------------------------------------------------------------
Vil ikke gå på tomgang.(0 svar)
[Startet for 3 minutter siden]
Har en 240 88 mod. med B230F motor. Når jeg starter den så går den på tomgang i ca 5 sek. så stopper den. Gir jeg mere gass en vanelig tomgangs turtall, så hoster og harker den, men den går uten og stoppe. Men må holde foten på pedalen. Slipper jeg pedalen, så stopper den etter ca 5 sek.

Noen som har forslag til hva dette er ? Har prøvd og bytte kaldstart ventil, og den tomgangs greia som sitter under innsuget.

Kan det være lamda sonden ?




cn240tic

Senior medlem

Norway
428 Innlegg Posted - 02/12/2007 : 17:02:55
--------------------------------------------------------------------------------
Kan du prøve å lese ut feilkoder?
Det kan selvfølgelig være lambdasonden eller luftmassemåleren, men prøv å les av feilkoder, så skal eg dekode dei for deg, hvis ikkje du har tolerance data.

83` Volvo 240 - Prosjekt
89`Volvo 245 - B230F Bruksbil\Kongebil Smile



Lars Helgeland

Avansert medlem

Norway
687 Innlegg Posted - 19/12/2007 : 23:26:23
--------------------------------------------------------------------------------
Hvordan leser jeg av det da ? Har vel ikke noe slikt denne gamle bilen her. Orginalt satt det en B230K motor i den. Om det har noe og si.




cn240tic

Senior medlem

Norway
428 Innlegg Posted - 30/12/2007 : 13:32:43
--------------------------------------------------------------------------------
Hvis du har flytta over heile ledningsnettet til F-motoren skal du ha mulighet for å lese ut feilkoder, det er den svarte boksen som sitter på venstre fjærtårn ein lite plastboks med 1 eller 2 ledninger på, man har du ikkje den så kan du ikkje lese ut feil nei. Men har du den, så tar du av lokket på den og stikker den pinnen som sitte på den i stikk nr.2, og holder inne knappen i 1 sek ca, og så skal diodelampa begynne å blinke, den blinker da lange og korte blink, f.eks et langt blink og to korte, og et langt er 1-2-1, skjønner du?

83` Volvo 240 - Prosjekt
89`Volvo 245 - B230F Bruksbil\Kongebil Smile
Admin
Admin
Admin

Antall Innlegg : 161
Join date : 15.01.2008

https://norskvolvoklubb.norwegianforum.net

Til Toppen Go down

Går ikke på tomgang Empty UTDØENDE FORUM DESVERRE

Poste  mr volvo850 20.04.08 0:31

Hei på deg Lars dette forumet er desverre tamt blitt,ikke mye innlegg her lenger,her har du en svensk link du kan prøve,sikkert mange fler svar og få her,også er det jo volvoens hjemland da Smile

http://jagrullar.se/forum/ Good luck alien
mr volvo850
mr volvo850

Antall Innlegg : 8
Join date : 27.02.2008
Bosted : oslo

Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet