Forum Norsk Volvoklubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bremseproblemer på 240

4 posters

Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Bremseproblemer på 240

Poste  Nedoverbakkekula 01.05.08 21:58

Hei,

Har i lengre tid hatt problemer med at bremsetrykket kommer og går som det vil. Jo lenger jeg kjører med bilen dess bedre blir det, men neste gang jeg starter opp er det tilbake på minimalt trykk. Jeg finner ingen lekkasjer og det forsvinner ikke noe bremseveske fra beholderen. Har luftet bremser en tre måneders tid nå og begynner å bli "litt" lei...

Er det noen her inne som har noen gode tips??

Det hele startet med at jeg skulle bytte utslitte skiver og klosser. Jeg oppdaget da at de fleste stemplene bak og ett foran hadde satt seg. Siden jeg først måtte sprette kaliperne fikk alle overhaling og nye pakninger, byttet også hovedsylinderen i samme slengen. Lånte bremselufter av en kamerat men etter gjentatte forsøk blei det ikke bra. Fikk etterhvert trykk, men måtte pumpe for å få bremseeffekt. Trykket holdt seg og jeg kunne stå på pedalen, men så fort jeg slapp opp var det på'n igjen. Etter mye om og men fant jeg ut at antiskrikplatene ikke var om de skulle (hadde ikke belegg på ene siden og dobbelt på andre, noe som første til at de bøyde seg vekk fra klossen pga varmen samtidig som det var et mykt lag innerst mot stempelet). Bilen bremser nå 100% på alle hjul - når den føler for det, ellers er det varierende bremseeffekt.

Alle innspill mottas med stor takknemlighet!

Nedoverbakkekula

Antall Innlegg : 3
Join date : 01.05.2008

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Re: Bremseproblemer på 240

Poste  breisladdracing 10.05.08 20:45

Har du luftet i riktig rekkefølge da?
Høres veldig ut som om du ikke har fått ut luften i systemet ditt...

breisladdracing

Antall Innlegg : 2
Join date : 10.05.2008

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Bremser

Poste  242-16v 16.05.08 19:55

Hadde samme tullet med 42'n.
men blei bra når jeg skiftet forgreningsventilen nede på travers'n.
Der hadde ventilen satt seg fast.

242-16v

Antall Innlegg : 7
Join date : 16.05.2008

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Re: Bremseproblemer på 240

Poste  Nedoverbakkekula 09.06.08 0:27

Hei igjen.

Det mest sannsynlige ville være at det er luft i systemet. Ettersom jeg ikke fikk sving på det ble to kompiser kalt inn (bilmekanikere) for å få orden på det, så bremsene er luftet i riktig rekkefølge. Har liten tro på at det er noe mer luft igjen der inne.

Den forgreningsventilen har jeg ikke tenkt på, så det kan jo være en mulighet.

Takk for tipsene, kommer tilbake med mer info når jeg er ferdig med å flytte og får tid til bilen igjen.

Nedoverbakkekula

Antall Innlegg : 3
Join date : 01.05.2008

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Re: Bremseproblemer på 240

Poste  mr volvo850 15.06.08 20:25

Hva med og sjekke bremsecalipera ,hadde selv trøbbel med bremsene på min gode gamle 240 gle 89 mod.Dro til sverige og alt ble i orden,det var rett og slett skitt og møkk i caliperne,ble renset og smurt.Bremsene ble toppers. Very Happy
mr volvo850
mr volvo850

Antall Innlegg : 8
Join date : 27.02.2008
Bosted : oslo

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Re: Bremseproblemer på 240

Poste  Nedoverbakkekula 10.08.08 22:06

Endelig!! Bytta forgreningsventilen igår og nå funker bremsene bra =)
Takk for alle tips!

Nedoverbakkekula

Antall Innlegg : 3
Join date : 01.05.2008

Til Toppen Go down

Bremseproblemer på 240 Empty Re: Bremseproblemer på 240

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet