Forum Norsk Volvoklubb
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

b230fk i amazon

3 posters

Go down

b230fk i amazon Empty b230fk i amazon

Poste  vagal88 13.11.08 14:35

jeg skal til å sette in ein fk i amazon...så jeg lurer på om noen har jort nå lignene før?!kos motor fester er d lurt å bruke,om motoren bør stå rett eller på siden og div?hvordan er d å få dette gokjent??

vagal88

Antall Innlegg : 1
Join date : 13.11.2008

Til Toppen Go down

b230fk i amazon Empty Re: b230fk i amazon

Poste  volvo 760 driver 28.11.08 19:16

vagal88 skrev:jeg skal til å sette in ein fk i amazon...så jeg lurer på om noen har jort nå lignene før?!kos motor fester er d lurt å bruke,om motoren bør stå rett eller på siden og div?hvordan er d å få dette gokjent??

hei:) fått tak i vanlige volvo motor fester:) så burde du sette motor på lngs med karosseri:=
volvo 760 driver
volvo 760 driver

Antall Innlegg : 10
Join date : 05.08.2008
Age : 34
Bosted : kongsvinger

Til Toppen Go down

b230fk i amazon Empty Hei!

Poste  Amazonen 01.02.11 20:06

Jeg tror ikke du får amazonen godkjent med ft, for mye hester og dereiemoment. Det jeg ville gjort er og begynne med en f motor og få den skrivd inn i vognkortet, så er det jo bare og skru av turboen ved fremtidige besiktninger og en ikke allt for kunnskapsrik besiktningsmann pirat .
Den aller enkleste metoden og montere en B23/B230 er og rettstille den. Bruk bunnpanne og oljepumpe fra B20. Du kan bruke orginal gearkasse, men denne er kansje ikke den mest holdbare med turbo.. Motorfester brukte jeg orginale amazon feste på traversen og gummi, og bygde nye fester på motoren. Jeg har beholdt orginalgearkassa (Langspak is the shit!!)
og det ble veldig trangt mellom motor og radiator, men det går fint med tospors reimhjul og den "korte" vannpumpa fra 360 med B200 motor.
Problemet med rettstilt motor er om du skal ha en nyere gearkasse, da må du ha sprengkåpa fra 240 med B20 og M45, Sjelden ful. Sto i 76mod. 240DL trur e. Eventuelt kan du få sveiset om en vanlig B23/230 sprengkåpe eller montere kassa "skråstilt".
Om du skråstiller motor blir det jo lettere med gearkasse, men du må enten kappe i tunellen eller traversen får å få det heile på plass.
Rettstilt motor gir litt bedre plass til turbo, orginal turbo og grenrør fra 940 får plass, men innsuget får ikke plass. jeg blindet orginalhullet til spjeldet og fikk sveist et rør og monterte spjeldet oppå innsuget. (utrulig god plass mellom motor og panser i en amazon)
Allt i allt er det altså to ting som må spesiallages; Motorfester og nytt innsug/modifisert orginalinnsug.
Tanken må jo også bygges om for innsprutning. Jeg valgte og montere en sugende primerpumpe + trykkpumpe på den orginale bensinledningen og skrudde inn en slangenippel for returen så høyt oppe på tanken som det går under gulvet.
Lykke til med ombygginga, håper du oppdaterer oss på tråden din! alien

Amazonen

Antall Innlegg : 1
Join date : 01.02.2011

Til Toppen Go down

b230fk i amazon Empty Re: b230fk i amazon

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet