problemer med gearstang etter clutchbytte
2 posters
Side 1 av 1
problemer med gearstang etter clutchbytte
Jeg plages med at gearstanga på min 1987 Volvo 240GLE M47 ikke sitter som den skal, den har over 5 cm vandring fra side til side når den står i gir, og den kjennes styggelig løs ut. den er også meget vanskelig å få i første gear, pluss at den kan løftes nesten helt ut. er det nok og bytte låsingen eller må det mere til? og eventuelt hva heter delene som holder gearstanga på plass på fagspråket?
PerChr86- Antall Innlegg : 3
Re: problemer med gearstang etter clutchbytte
Høre ut som den ikke er feste...
sjekk om du har de så koppoer/plast ringen som er rundt pinner som feste girstanga til stanga til girkassen.
Har du monter den rette sammen tenker da på de ringen som er rundt den kula nede på girstanga, det skal være 2 plastringer og en gummi ring.
Låse klipset kalles vel C-klips, G-klipps eller noe slik jeg kaller det C-klips
sjekk om du har de så koppoer/plast ringen som er rundt pinner som feste girstanga til stanga til girkassen.
Har du monter den rette sammen tenker da på de ringen som er rundt den kula nede på girstanga, det skal være 2 plastringer og en gummi ring.
Låse klipset kalles vel C-klips, G-klipps eller noe slik jeg kaller det C-klips
VolvoMan- Antall Innlegg : 21
Problemer med gearstanga etter clutch bytte
takk, har nettopp bestilt CG ringen som jeg fant ut at den heter. får se om den blir bedre etter at den er satt på
PerChr86- Antall Innlegg : 3
Similar topics
» Inndre drivledd 850 (sette sammen etter "ras")
» girkasse problemer
» Varmeapparat problemer 1999 V70
» Volvo 850 T5. Lys Problemer Hjelp!!
» Diverse problemer med XC90
» girkasse problemer
» Varmeapparat problemer 1999 V70
» Volvo 850 T5. Lys Problemer Hjelp!!
» Diverse problemer med XC90
Side 1 av 1